Exploring Global Issues: AS Students Dive into Current Events | Explorando questões globais: Alunos da AS mergulham nos acontecimentos actuais

In Global Perspectives AS classes for grades 11 and 12, one student presents a current news piece each week. They select a recent event, analyze various perspectives on the issue, and deliver a presentation to their peers, sparking class discussions. This activity encourages curiosity about global issues, develops analytical skills, and enhances presentation abilities. 

So far, students have delivered presentations on topics such as the floods in Carolina and Valencia or the Milton Hurricane, focusing on extreme weather events. They have also analysed news related to the Israel-Hamas conflict and the U.S. elections. Additionally, students have explored controversies surrounding Nobel Prize awards and the push for lithium exploration. More news presentations are expected until the end of term, allowing students to continue exploring diverse perspectives on current events.

Nas aulas de Perspectivas Globais AS para os 11º e 12º anos, um aluno apresenta uma notícia atual todas as semanas. Selecionam um acontecimento recente, analisam várias perspectivas sobre a questão e fazem uma apresentação aos seus colegas, suscitando debates na turma. Esta atividade estimula a curiosidade sobre questões globais, desenvolve competências analíticas e melhora as capacidades de apresentação.

Até agora, os alunos fizeram apresentações sobre temas como as inundações na Carolina e em Valência ou o furacão Milton, centrando-se em fenómenos meteorológicos extremos. Também analisaram notícias relacionadas com o conflito entre Israel e o Hamas e as eleições nos EUA. Além disso, os alunos exploraram as controvérsias em torno da atribuição do Prémio Nobel e da pressão para a exploração do lítio. Estão previstas mais apresentações de notícias até ao final do período, permitindo aos alunos continuar a explorar diversas perspectivas sobre os acontecimentos actuais.

aprendizes